Viime kuukausia on leimannut kirjoittelu siitä, mitä varten conit ovat olemassa: ovatko ne olemassa ihan kenelle tahansa, onko ne tehty taidekujalaisia tai cossaajia varten vaiko luentojen pitäjiä varten – vaiko jopa pelkästään järjestäjiään varten?
Desucon on tähän asti ollut ensisijaisesti ohjelmasta kiinnostuneita kävijöitä varten, mutta toisaalta blogi- ja foorumikirjoittelusta on saanut sen käsityksen, että tämä ei suinkaan ole kaikkien mieleen.
Olemme kuitenkin Desuconissa aina sanoneet, että palaute – erityisesti kriittinen palaute – on erittäin tervetullutta, jotta voimme kehittää tapahtumiamme entistä paremmiksi. Ja palautetta on tullut. Kuten sanoin, näkemyksiä on ollut erilaisia: joidenkin mielestä cossaajille pitäisi saada lisää tilaa ja pukuhuoneita, jotkut tahtovat enemmän hengailutilaa, jotkut tahtovat enemmän ohjelmasaleja.
On kuitenkin kaksi asiaa, joista kukaan ei ole palautteessa valittanut ja jotka ovat toisaalta saaneet oikeastaan pelkkää kiitosta. Ensimmäinen niistä on myyntipöytäsali ja toinen niistä on Desuconin pääjärjestäjä: minä, Jussi ”niidel” Kari.
Jos totta puhutaan, palautteessa on suoraan pyydetty ”lisää niideliä”.
Tämän vuoksi Desuconin yleislinja onkin päätetty muuttaa täysin. Ensinnäkin olemme päättäneet luopua niin Desuconista, Frostbitestä, Talksista kuin Cruisestakin. Näiden tilalle tulee Dn-Market, Suomen suurin japanilaiseen viihteeseen ja minuun, Jussi ”niidel” Kariin keskittynyt myyntitapahtuma. Jaa mikä Dn-Market? No se on tietysti DESU-NIIDEL-MARKET!
Vaikka Dn-Marketissa ovatkin edustettuina kaikki mahdolliset suomalaiset sekä ulkomaalaiset oheistuotekauppiaat, meille Desuconissa on oma tuotanto aina ollut tärkeää ja tapahtuman sisällöstä suurin osa tuleekin olemaan nimenomaan Desucon- ja Jussi Kari -kannatustuotteita.
Suuri osa uusista tuotteista on jo nähtävillä verkkokaupassa! Vihdoinkin juuri sinulla on mahdollisuus kömpiä illalla Desulakanoihin niidel-halityynyn kanssa...
Jussi ”niidel” Kari
Desuniidelmarketin pääjärjestäjä