Meidokahvilan pelit

Meidokahvilassa voi myös pelata erilaisia pelejä meidojen ja butlerien kanssa! Tutustu tästä erilaisiin meidokahvilassa saatavilla oleviin peleihin ja niiden sääntöihin.

 

Neko/Panda/Doraemon Darake

Meidokahvilan suosikki eli kissapeli, sekä sen kaverit! Kiipeilyalusta asetellaan halutulla tavalla, ohjeet jokaisen kiipeilyalustan kokoamiseen löytyvät paketeista. Hahmot jätetään sekaisin pöydälle ja sovitaan pelaajajärjestys. Ensimmäinen pelaaja aloittaa laittamalla syömäpuikoilla jonkin hahmon kiipeilyalustalle. Peli jatkuu niin, että jokainen yrittää vuorollaan laittaa hahmon ilman, että tiputtaa muita hahmoja kiipeilyalustalta. Jos jokin hahmo tippuu alustalta, pelaaja tippuu pelistä pois. Peliä pelataan niin kauan, että joko kaikki hahmot saadaan kiipeilyalustalle, jolloin tulee tasapeli, tai selviää voittaja, kun kaikki muut pelaajat ovat tippuneet pelistä pois. Jos syömäpuikkojen käyttö on liian hankalaa, voidaan peliä pelata syömäpuikkojen sijaan myös sormin. 

 

Donitsipeli

Vähän darake-pelien tyyliin kuppien päälle kasataan donitseja, mutta puikkojen sijaan käytössä on pihdit! Noppaa heittämällä selviää pitääkö laittaa yksi vai kaksi donitsia pinon päälle (donitsien kuvat joissa numero 1 tai 2), vai pitääkö mahdollisesti ottaa sittenkin pinosta donitseja pois (pihtien kuva). 

 

Sushi-jenga

Jenga mutta sushi-tyyliin! Ota sushi pois pinon alaosista ja aseta se päällimmäiseksi. Koska susheja tietenkin syödään puikoilla, on tämänkin pelin mukana puikot, joita käyttämällä sushien siirtoon saa lisähaastetta peliin.

 

Mikado

Tikut otetaan nyrkkiin ja pudotetaan pöydälle epämääräiseksi kasaksi. Jokainen yrittää vuorollaan ottaa kasasta tikun ilman, että liikuttaa muita tikkuja. Vuoro siirtyy seuraavalle heti kun jokin muu tikku heilahtaa tai kun yksi tikku on saatu kasasta ilman että muut ovat liikkuneet. Peli jatkuu, kunnes kaikki tikut on nostettu kasasta. Erinäköisistä tikuista saa eri määrän pisteitä ja eniten pisteitä kerännyt voittaa. Mikado, eli tikku jossa on spiraalimainen juova, on 20 pistettä. Mikadon kasasta saanut saa myös käyttää Mikado-tikkua apuna muiden tikkujen keräämisessä. Muista tikuista saa pisteitä seuraavasti: sini-puna-sini 10 pistettä, puna-sini-puna-sini-puna 5 pistettä, puna-kelta-sini 3 pistettä ja puna-sini 2 pistettä.

 

Domino

Domino-laatat sekoitetaan nurin päin, ja jokainen pelaaja ottaa 5 nappulaa ja asettaa ne eteensä syrjälleen siten, että niiden silmäluvut eivät näy muille. Loput laatat jäävät varakasaksi. ”Tuplia” ovat laatat joissa on molemmissa päissä sama silmämäärä. Pelaaja jolla on korkein tupla, asettaa sen pöydän keskelle ja aloittaa näin pelin. Vuoro siirtyy seuraavalle, jonka pitää laittaa saman silmämäärän sisältävä laatta vasten pöydällä olevaa laattaa. Esimerkiksi jos ensimmäinen nappula on tuplanelonen, seuraava pelaaja voi asettaa jatkoksi minkä tahansa laatan, jonka toisessa päässä on silmäluku neljä. Tämän jälkeen vuoro siirtyy seuraavalle pelaajalle joka voi laittaa laattansa minkä tahansa laatan jatkoksi, kunhan silmäluvut täsmäävät. Normaalisti kukin saa laittaa vain yhden laatan vuorollaan, mutta (aloitusvuoroa lukuun ottamatta) tuplan laittanut voi halutessaan laittaa toisenkin laatan. Jos pelaaja ei pysty asettamaan mitään laattaansa, täytyy pelaajan ottaa varakasasta itselleen uusia laattoja kunnes sopiva löytyy. Jos varakassa ei ole enää yhtäkään laattaa, menettää pelaaja vuoronsa ja hänen tulee yrittää seuraavalla vuorollaan uudelleen. Se pelaaja voittaa joka saa ensimmäisenä laitettua kaikki laattansa. Jos tulee tilanne, jossa varakasa on käytetty, eikä kukaan pelaajista pysty laittamaan laattaa, se voittaa jolla on vähiten laattoja jäljellä.

 

Eläinten tassut -muistipeli

Muistipelit ovat varmasti monelle tuttuja, mutta tässä muistipelissäpä yhdistetään eläimiä niiden tassunjälkiin! Laatat asetetaan pöydälle nurin päin ja sekoitetaan. Jokainen vuorollaan yrittää löytää parin kääntämällä kaksi laattaa oikein päin. Jos pari löytyy, saa vuorossa oleva kääntää seuraavat kaksi laattaa. Jos laatat eivät ole pari, käännetään ne takaisin nurin päin ja vuoro siirtyy seuraavalle. Eniten pareja kerännyt voittaa.

 

Four in a Row (mini)

Molemmilla pelaajilla on käytössään 16 kiekkoa, jotka erottuvat toisistaan kahdella eri värillä. Kiekkoja pudotetaan vuorotellen täyttämättömiin sarakkeisiin, jolloin kiekko varaa itselleen tyhjästä kohdasta sijansa. Voittaakseen pelin täytyy pelaajan asettaa omia kiekkojaan niin, että muodostuu joko pystysuorassa, vaakasuorassa tai poikittain neljän kiekon suora. Jos pelilauta täyttyy ilman voittajaa, syntyy tasapeli.

 

Skip-Bo (noppapeliver.)

Korttipakka sekoitetaan ja asetetaan nurin pöydälle. Jokaiselle pelaajalle jaetaan kolme samanväristä noppaa. Korttipakan päällimmäinen kortti käännetään oikein päin, jolloin näkyville tulee jotkin kolme silmälukua, jotka pelaajat yrittävät saada heitettyä nopillaan. Kaikki pelaajat heittävät noppiaan aina yhtä aikaa, mutta kaikkia noppia ei ole pakko heittää. Kun pelaaja saa nopillaan oikeat silmäluvut, tulee hänen sanoa ”skip-bo” ja ottaa kortti itselleen. Jos useampi pelaajaa saa numerosarjan valmiiksi yhtä aikaa, se saa kortin, joka sanoo ensimmäisenä ”skip-bo”.  Jos sanoo ”skip-bo” ilman, että numerosarja on valmis, menettää yhden kerätyistä korteistaan. Noppien SB on jokeri ja sitä voi käyttää minkä tahansa numeron sijasta, mutta vain yhtä yhdessä numerosarjassa. Korttipakassa on myös joitain erikoiskortteja: Kolme neliötä tarkoittaa, että kaikkien silmälukujen tulee olla parillisia (2, 4 tai 6). Kolme kolmiota tarkoittaa, että silmälukujen tulee olla parittomia (1, 3 tai 5). Kolme ympyrää tarkoittaa, että kaikkien silmälukujen pitää olla samoja. Se voittaa, joka saa ensimmäisenä kerättyä 5 korttia tai se, jolla on eniten kortteja kun korttipakasta loppuu kortit.

 

Meidoalias

Alias, mutta kovin meidoisilla sanoilla. Sekoittakaa kortit ja asettakaa ne pöydälle teksti alas päin. Jokainen vuorollaan nostaa kortin pinosta ja yrittää selittää kortissa olevan sanan ilman että sanoo kysestä sanaa. Eniten sanoja arvannut voittaa. Voitte myös pelata pareittain, jolloin eniten sovitussa ajassa sanoja toisilleen selittänyt ja oikein arvannut pari voittaa. 

 

Krokotiilin hammaslääkäri

Krokolla on kipeä hammas! Tehtävänä on vältellä kipeää hammasta, sillä siihen osuessa krokotiili puraisee ikävästi. Jokainen vuorollaan painaa krokotiilin hampaan alas ja se häviää, jonka kohdalla kroko puraisee.