Kartanon mysteeri käynnistyy pian...

Kirjoittanut
JoonasD6

Kuolema sykähdyttää koko sukua ja henkilökuntaa, mutta murha ei ratkea itsestään, vaan tähän tarvitaan innokkaita oman elämänsä salapoliiseja. Ensin pitäisi vain keksiä, miten päästä sisälle, sillä tavallisella tallaajalla ei ole kartanoon mitään asiaa. Haluaisikohan joku kartanon työntekijä tavata sinut? Tekaistaanko kutsukortti ökyrikkaiden juhliin vai olisikohan jossain päin conia ylimääräisiä...

 


Mutta nyt virallisuuksiin. Conin pituus on äärellinen ja kävijöitä on paljon, joten on valitettava matemaattinen tosiasia, että kaikilla ei ole mahdollisuutta kokea pakohuonepeliä. Tasapuolisuuden nimissä Kartanon mysteerillä on ajanvarausjärjestelmä, mutta emme toimi niin, että vain nopeimmilla näppäimistönnaputtelijoilla on tämä mahdollisuus.


Kartanon mysteeri on laajempi kokonaisuus kuin pelkkä pakohuone.

 

Murhamysteeri ei ole yksinkertainen tapaus, ja jotta ajanvarauksen pääsee tekemään, täytyy ensin suorittaa etsiväntaitoja osoittava ennakkotehtävä; vihjeitä tähän löytyy ympäri conia, joten kannattaa katsella ympärilleen. Tehtävää ei voi tehdä etukäteen, vaan vasta conissa paikan päällä huomaat etsivänvaistoillasi, minkälaisia esteitä kartanoon pääsyssä on. (Ei hätää, kyseessä ei ole tunteja kestävä aarrejahti.)

Itse pakohuone sijaitsee Sibelius-talon kongressisiivessä Kuusi-salin vieressä. Pakohuoneen ovella on koko ajan (roolissaan pysyvä) kartanon työntekijä, joka auttaa kävijöitä ja innokkaita etsiviä parhaansa mukaan. Ovivahti hyväksyy ennakkotehtävän, minkä jälkeen ajanvaraus tehdään hänen kanssaan. Toivomme, että ovivahtia ei häiritä turhaan, jotta hän saa tehtyä työnsä hyvin, eikä käytävään muodostu ylimääräistä ruuhkaa. Oletusarvoisesti siis ei kannata jäädä jonottamaan oven eteen, koska sisään pääsee vain ajanvarauksella.

Tiivistettynä: 1) Pelaaja tekee ennakkotehtävän (=keksii, miten päästä kartanoon) 2) Pelaaja sopii ajasta ovivahdin kanssa 3) Pelaaja sapuu sovittuna aikoina peliryhmäläisineen paikalle. Myös infosta saa vinkkiä, jos tehtävän kanssa on ongelmia.

Aukioloajat klo
pe 19–01
la 08–01
su 08–15.30

 

Peliaika on 20 min. Ajanvarauksen menettää, jos koko ryhmä ei ole ajoissa paikalla; ovivahdilla on tässä lopullinen sana. Edellä merkatut päättymiskellonajat ovat päivän viimeisen vuoron alkamisajat. Pelit pelataan 3–5 hengen ryhmissä. Jos sinulla ei ole valmiina sopivan kokoista kaveriporukkaa, on täysin ok ja suotavaa tutustua uusiin ihmisiin tai napata joku satunnainen henkilö mukaan. :)

Pakohuoneen säännöt löytyvät kirjallisina infosta. Kannattaa tutustua niihin etukäteen, jotta conin työvoima voi pysyä mahdollisimman hyvin rooleissaan, ja peli pysyy tarinavetoisena! Kartanon työväkeä saattaa löytyä joskus muualtakin kuin ovelta...

 

Nopein ryhmä palkitaan.

 

Suosittelemme vahvasti seuraamaan tarkkaan Desuconin nettisivustoa sekä Frosbiten avajaisia ja päättäjäisiä vihjeiden varalta.

Lähetä kommentti

Kirjoita tähän kenttään sana koulutyttöpuku. Tällä vältämme ilkeitä kommenttibotteja.
Et ole kirjautunut sisään Desuprofiiliin, joten kommenttisi lähetetään anonyyminä. Kirjaudu sisään!